Klachtenregeling
Mentaal op Groen

Bij Mentaal op Groen doen we ons uiterste best om goede zorg en begeleiding te bieden. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Dat vinden wij belangrijk om te horen, want jouw ervaring helpt ons om de zorg en dienstverlening te verbeteren.

Hoe kun je een klacht doorgeven?

 

  1. Bespreek het eerst met je behandelaar of locatiemanager.
    Vaak kan een gesprek al veel oplossen. Samen kijken we naar een passende oplossing en leggen dit vast.

  2. Niet opgelost?
    Ben je daarna nog niet tevreden, dan kun je je klacht schriftelijk indienen bij de directie. Je krijgt dan ondersteuning van onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die luistert naar je verhaal, bemiddelt en zorgt dat het proces zorgvuldig en vertrouwelijk verloopt.

  3. Nog steeds geen oplossing?
    Dan kan een externe klachtenfunctionaris meekijken. Ook deze persoon is onafhankelijk en kosteloos voor jou.

  4. Uitslag en vervolg
    Binnen zes weken na het indienen van je klacht krijg je een schriftelijke reactie van onze directie met een besluit en eventuele vervolgstappen. Als het onderzoek meer tijd vraagt, laten we dat op tijd weten.

  5. Geschilleninstantie
    Ben je het niet eens met het besluit? Dan kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschilleninstantie. Deze kan een bindend advies of een schadevergoeding opleggen.

Belangrijk om te weten

 

  • Jouw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

  • Het indienen van een klacht is kosteloos.

  • Ons doel is altijd: een oplossing die voor beide partijen werkt en leren van feedback om onze zorg te verbeteren.

 

Download hier de klachten procedure

 

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen